سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آذر

یک پلاگین بسیار ساده CAPTCHA برای جلوگیری از هرزنامه وردپرس

    نظر

 


افزونه ساده جلوگیری از هرزنامه CAPTCHA وردپرس یکی از افزونه هایی است که برای هر سایت وردپرسی بسیار ضروری است و نداشتن این دسته از افزونه ها می تواند باعث افزایش اسپم در سایت شما شود. برای جلوگیری از ارسال نظرات رباط، می توانید وارد شوید و در سایت خود اسپم ثبت کنید. استفاده از این افزونه بسیار آسان است و من محمد سلاشوری در مقاله ای دیگر به بررسی و معرفی ویژگی های این افزونه خواهم پرداخت. .خوش بگذره..

یک پلاگین CAPTCHA واقعا ساده

همانطور که از نام آن پیداست کار با این افزونه وردپرس بسیار آسان است و همین سادگی بر سطح امنیت سایت شما نیز تاثیر می گذارد. امنیت سایت "به شما امکان می دهد از افزونه های دیگر برای امنیت بیشتر استفاده کنید"

پلاگین Simple CAPTCHA در واقع چگونه کار می کند؟

نحوه کار این افزونه بسیار ساده است و بر خلاف بسیاری از راه حل های دیگر PHP CAPTCHA، از توابع و کدهای خواندن PHP استفاده نمی کند، آنها را به عنوان فایل های موقت ذخیره می کند. این به شما امکان می دهد بدون نگرانی در مورد تداخل با سایر کدها یا افزونه ها از آن استفاده کنید.

وقتی این افزونه یک CAPTCHA ایجاد می کند، دو فایل برای آن ایجاد می شود. یک فایل تصویری CAPTCHA و یک فایل متنی حاوی پاسخ صحیح CAPTCHA.

دو فایل دارای پیشوند یکسان (تصادفی) در نام فایل خود هستند (به مثال زیر مراجعه کنید)

به عنوان مثال "a7hk3ux8p.png" و "a7hk3ux8p.txt". در این مورد و نمونه‌های دیگر، وقتی پاسخ‌دهنده در پاسخ به تصویر «a7hk3ux8p.png» «K5GF» را پاسخ می‌دهد، Really Simple CAPTCHA هش «K5GF» را محاسبه می‌کند و آن را با هش ذخیره‌شده در فایل «a7hk3ux8p.txt» مقایسه می‌کند. . " " و اگر این دو مطابقت داشته باشند، پاسخ صحیح تایید می شود.

نحوه راه اندازی افزونه Really Simple CAPTCHA

قبل از نصب و فعال سازی هر افزونه وردپرس، یک نسخه پشتیبان کامل از وب سایت و فایل های پایگاه داده خود تهیه کنید.

ابتدا افزونه را دانلود کرده و در وردپرس خود نصب کرده و فعال کنید.

سپس برای راه اندازی افزونه باید به گزینه Simple CAPTCHA در منوی تنظیمات (مانند تصویر) دسترسی داشته باشید.

پس از انتخاب این گزینه وارد صفحه تنظیمات این افزونه می شوید

خوب همانطور که می بینید در کنار این منو گزینه هایی وجود دارد که به شما امکان می دهد از کد کپچا در بخش های مختلف استفاده کنید مانند: صفحه ورود (بخش هایی از وب سایت در صورتی که کاربر باید وارد شود)، صفحه ثبت نام، نظر. بخش، بازیابی رمز عبور فراموش شده است. اگر ویژگی ثبت نام و ورود به سایت خود را ایجاد کرده اید، پیشنهاد می کنیم گزینه ها را فعال و تنظیم کنید.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، سه گزینه برای انتخاب حالت های مختلف وجود دارد که به شما این امکان را می دهد تا یکی از حالت هایی را که مناسب کاربر و ارتباط است، انتخاب و استفاده کنید.

گزینه اول Hidden است

این گزینه کد کپچا را برای گیرنده واقعی پنهان می کند و اجرای دستور را برای پیوندها الزامی می کند.

گزینه دوم ساده است

این گزینه به شما این امکان را می دهد که نمونه (تصویر کپچا) را برای کاربر و رباط اجباری کنید که بهترین گزینه ای است که به شما پیشنهاد می کنیم زیرا کدهای فایل های داخلی وب سایت شما را فراخوانی می کند و لازم است وب سایت شما به آن لینک نباشد. https://www.google.com/recaptcha و خیلی سریعتر کار خواهد کرد.

روش سوم reCaptcha است

این گزینه به شما امکان می دهد از سایت Google Captcha بالا برای مثال آدرس های بالا استفاده کنید. با انتخاب این گزینه، SITE KEY و دو کد کلید مخفی را از گوگل کپچا دریافت می کنید، آنها را در فیلد وارد کنید تا فرم کپچای سایت شما فعال شود.

برای استفاده با افزونه فرم تماس

همانطور که می دانید افزونه های وردپرس متن باز هستند و توسط برنامه نویسان قابل ویرایش هستند. می توانید از این افزونه با فرم تماس (فرم تماس 7) استفاده کنید. به روش زیر توجه کنید.

ابتدا یک نمونه از یک کلاس Captcha واقعا ساده ایجاد کنید:

$captcha_instance = جدید ReallySimpleCaptcha();

متغیرهای مثال را می توان آزادانه تغییر داد.

// رنگ پس زمینه تصویر کپچا را به سیاه تغییر دهید

$captcha_instance-> bg = orun (0, 0, 0);

کلمات تصادفی برای CAPTCHA ایجاد کنید.

$ söz = $ capcha_instance-> generate_random_word ();

یک فایل تصویری و فایل متنی مرتبط در یک پوشه موقت ایجاد کنید.

پیشوند $ = mt_rand();

$captcha_instance->gene_image($prefix, $word );

سپس تصویر پاسخگو را نشان دهید و پاسخ دهید صحت پاسخ را بررسی کنید.

$true = $captcha_instance->check($prefix, $the_answer_from_respondent);

اگر درست است ادامه دهید. در غیر این صورت، پاسخ دهنده را مسدود می کند - زیرا به نظر انسانی نمی رسد.

و در نهایت، تصاویر و تصاویر موقت را به دلیل عدم استفاده از آنها حذف کنید.

$captcha_instance->remove( $prefix );

امیدواریم این آموزش و آشنایی با افزونه های وردپرس برای شما کاربران عزیز سایت بلاگتون مفید واقع شود، می توانید برای راهنمایی بیشتر از طریق شماره های زیر با ما تماس بگیرید.

 

مشاهده متن کامل: https://blogten.ir/really-simple-captcha-pl/