سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آذر

ویژگی های یک چشم پزشک خوب چیست؟

    نظر


خیلی ها وقتی به پزشک مراجعه می کنند، چه چشم پزشک باشد و چه هر پزشک دیگری، انتظار دارند تخصص خاصی داشته باشد. این ویژگی‌ها از منظر بیمار یا مشتری بیشتر برای یک چشم پزشک معمولی هستند و در برخی موارد عمومی و احتمالاً طعم‌دار هستند. چشم پزشک را انتخاب نکنید

ویژگی های یک چشم پزشک خوب به شرح زیر است:

1- برای گوش دادن به سخنان بیمار وقت بگذارید:

یک چشم پزشک خوب باید صبور باشد و سعی کند به حرف های شما گوش دهد تا بتواند بر اساس اطلاعات دریافتی از شما یا در نتیجه پاسخ های شما بیماری شما را تجزیه و تحلیل کند و علائم و نشانه های بیماری را به درستی تشخیص دهد.

اگر نزد چشم‌پزشکی رفته‌اید که نتوانسته صحبت‌های مفید و مختصر شما را در مورد وضعیت شما بشنود و در اسرع وقت نسخه‌ای بنویسد، بهتر است اپتومتریست خود را عوض کنید.

یک چشم پزشک می تواند مشغول باشد، اما وظیفه ذاتی یک چشم پزشک خوب احترام گذاشتن به بیمار است تا بتواند با خیال راحت در مورد مشکلات پزشکی خود صحبت کند.

2- پاسخ به سوالات بیماران:

پاسخ به سوالات و نیازهای اطلاعاتی شما یکی از ویژگی های یک اپتومتریست خوب است، زیرا ضروری است که بیماران به منابعی برای رفع نیازها و عدم قطعیت های مرتبط با بیماری خود دسترسی داشته باشند و از یک منشی آموزش دیده و وظیفه شناس برای پاسخ به سوالات بیمار استفاده کنند.

3- نسبت به بیماران بی تفاوت نباشید.

اگر نزد چشم‌پزشکی مراجعه می‌کنید که بین نوبت اول و دوم فرقی نمی‌گذارد، حتماً باید در انتخاب خود تجدید نظر کنید، زیرا یک چشم‌پزشک خوب و وظیفه‌شناس سعی می‌کند اطلاعات و علائم بیماری شما را جمع‌آوری کند تا بتواند انتخاب کند. بهترین درمان برای شما، برای این کار یک پزشک متعهد باید فرآیند را به روی بیماران جدید باز کند و داده های آنها را در رایانه ذخیره کند تا اثربخشی تشخیص و درمان بیماری به مرور زمان کاهش پیدا نکند.

4-نحوه برخورد با بیمار:

یک چشم پزشک ماهر سعی می کند با توجه به شرایط بیمار شرایط را تغییر دهد، مثلاً در هنگام ارتباط با کودک سعی می کند با او ارتباط برقرار کند تا کودک برگردد و درمان را ادامه دهد. یا هنگام برخورد با سالمندان بی حوصله، بر اساس وضعیت جسمانی و رفتار آنها عمل کنید.

یک چشم پزشک خوب چه ویژگی هایی دارد؟

5- حسن خلق:

رفتار بد به هیچ پزشک یا چشم پزشک خوبی نمی خورد، طبیعی است که بیمار دوست نداشته باشد هنگام توصیف بیماری خود با رفتار بد چشم پزشک مواجه شود.

6- علوم عالی:

دانش علمی، تخصص، استفاده از روش های نوین و نوین در زمینه چشم پزشکی، درمان بیماران با بهترین دستگاه های موجود از دیگر پارامترهای انتخاب یک چشم پزشک خوب است.

7- احترام به بیماران:

یکی از حقوق مسلم بیماران حفظ کرامت است.

8- رعایت نظم و وقت شناسی کار:

یک چشم پزشک خوب وقت را تلف نمی کند و حقوق بیمارانش را ضایع نمی کند.

9- دقت در کار و تشخیص صحیح بیماری ها:

بیمار ابزار و وسیله ای برای آزمایش اثربخشی داروها نیست و یک چشم پزشک خوب باید در تشخیص درست بیماری دقت زیادی داشته باشد.

یک چشم پزشک خوب چه ویژگی هایی دارد؟

10- حریم خصوصی و امنیت:

حفظ اطلاعات محرمانه بیمار الزامی است.

11- آنچه آشکار است، چه نیازی به گفتن است:

عبارت فوق یکی دیگر از شاخص ها و معیارهای انتخاب یک چشم پزشک خوب است، زیرا چشم پزشک خوب را می توان در نتایج درمان بیماران و نظرات آنها تشخیص داد.

اعتقاد کلینیک هما به سرپرستی دکتر. منصور همایونی با استفاده از خدمات مفید، تشخیص تشخیص صحیح و انتخاب روش مناسب برای درمان بیماران صیانت از حقوق شماست.

اطلاعات بیشتر: https://payju.ir/content/لیست-پزشکان-متخصص-چشم-شیراز