سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آذر

آموزش انتقال و تمدید دامنه IR به شرکت IRPOWER

    نظر

 

دامنه معرف یک کسب‌وکار و آدرسی است که با وارد کردن آن در مرورگر می‌توان وارد سایت شد.. حال وقتی که شما دامنه‌ای را خریداری می‌کنید، یعنی به نام شما ثبت شده است. و هنگامی که بخواهید دامنه خود را به شرکت دیگری انتقال دهید مراحلی را باید انجام دهید که به آن انتقال دامنه ملیمی‌گویند.

در ابتدا لازم به ذکر است که دامنه‌هایی با پسوند IR   تنها در ایرنیک ثبت می‌شوند و اگر از جای دیگری نیز خریداری کرده‌اید از نماینده ایرنیک خرید کردید و معمولا قیمت نمایندگی‌های ایرنیک کمتر از خود ایرنیک است. همچنین برای انتقال دامنه IR نیاز است در ابتدا قفل انتقال دامنه که برای جلوگیری از انتقال ناخواسته و غیرمجاز است را غیرفعال کنید.

دامنه‌های IR مانند دیگر دامنه‌های بین المللی چند شرکت ثبت کننده اصلی ندارد.

1.   برای انتقال و تمدید دامنه IR در ابتدا باید رابط نمایندگی را در وبسایت نیک تنظیم نمایید، برای این کار باید به شناسه کاربری خود در نیک وارد شوید. از طریق دامنه‌های من وارد دامنه مورد نظر خود شوید. دکمه‌ی تغییر رابط‌ها را انتخاب کنید. شناسه و یا شماره قرارداد خود را انتخاب کنید و در باکس مربوط به شناسه کاربری IRPOWER، عبارت داخل پرانتز را بنویسید. با این کار می‌توانید دامنه خود را ویرایش کنید.

2.   با وارد کردن آدرس ایمیل و رمز عبور وارد کنترل پنل IRPOWER شوید. در صورت فراموش کردن رمز عبور گزینه‌ی "کلمه رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید" را انتخاب کرده و مراحل گفته شده را انجام دهید.

3.   بعد از ورود به کنترل پنل خود وارد منوی دامنه‌ها شده و گزینه انتقال دامنه به ما را انتخاب نمایید.

4.   در صفحه‌ای که پیش روی شما قرار می‌گیرد آدرس دامنه و نوع انتقال دامنه (انتقال دامنه به ما یا انتقال (خرید) دامنه از شناسه دیگر) خود را انتخاب و به سبد خرید خود اضافه کنید.

5.   حال سرور مرود نظر خود را برای اتصال دامنه به هاست را وارد کنید.

 اگر جز نمایندگان ثبت دامنه هستید می‌توانید از طریق کنترل پنل نمایندگی ثبت دامین خود، ثبت، تمدید و انتقال دامین خود را انجام دهید.

برای انکه دامنه خود را نزد شرکت IRPOWER تمدید کنید نباید سفارش تمدید را از طریق وب سایت ایرنیک ثبت کنید.

در حین انتقال دامنه به IRPOWER بعد از تمام شدن فرایند سفارش و پرداخت تعرفه، یک ایمیل برای صاحب فعلی دامنه فرستاده خواهد شد. شما  5 روز مهلت خواهید داشت تا روی لینک تایید انتقال کلیک کنید تا در خواستتان نهایی شود.

به طور کلی فرایند انتقال حداکثر تا 7 روز زمان می برد و پس از انتقال یک سال به تاریخ انقضای دامنه اضافه خواهد شد.