سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آذر

رییس مرکز ملی فضای مجازی: کسانی که به دنبال محدودیت فضای مجازی ه

    نظر

مراسم رونمایی از کتاب مجموعه قوانین کسب و کار اینترنتی روز چهارشنبه به همت انجمن تجارت الکترونیک تهران در ساختمان مرکز ملی فناوری برگزار شد.

در این مراسم سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی و ریاست مرکز ملی فضای مجازی، با تبریک به انجمن تجارت الکترونیک تهران و تیم حقوقی هلدینگ هزاردستان(مالک،کافه بازار و دیوار) که تهیه کنندگان این کتاب بودند، صحبت های خود را آغاز کردند: پیش از اینکه بخواهم وارد بحث اصلی شوم لازم است بگویم که توسعه اقتصادی، و سیاسی در عصر خاضر بدون توسعه فضای مجازی امکان پذیر نیست. لذا کسانی که به دنبال محدود سازی فضای مجازی و یا محدودسازی اقتصاد دیجیتال باشند در حقیقت منکر اصل ضرورت توسعهبرای کشورها در صحنه رقابت جهانی هستند و یا به عبارتی در جهان امروز زیست نمی کنند و انزواگرا و درون گرا هستند. 

او در ادامه با اشاره به این موضو که هیچ قانونی بدون توافق فوری  اجتماعی امکان پذیر نیست و قابلیت اجرا ندارد،گفت:در گذشته قانون نوشته و به تدریج مشخص می شد که قانون اشکالاتی دارد و بعد از گذشت چند سال به اصطلاح قانون می پرداختند. امروز به دلیل تحولاتی که ایجاد شده است ومشارکتی که جامعه در صحنه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی گشور دارد، نمی شود که بعد از اجرای یک قانون به اصلاح آن پرداخت و اساسا جامعه چنین اجازه ای را نمی دهد. لذا در این عصر،قوانین بلافاصله به گفتمان گذاشته می شود. بنابراین ما باید در قوانین به توافق بلادرنگ اجتماعی توجه داشته باشیم و به همین دلیل نمی توان قوانین را در اتاق های در بسته نوشت.